Lederen som rejseleder

Rejselederen er et fremragende eksempel på rollen som leder. For som leder skal du sørge for, at få folk med, gøre det klart, hvor turen går hen og i øvrigt sikre, at alle bidrager aktivt til den fælles rejse samt får en god oplevelse undervejs.

For lederen handler det først og fremmest om at erkende, at man arbejder for sine medarbejdere – og ikke omvendt. Så er der destinationen. Selve rejsemålet. Først når det står klart for alle, hvor rejsen går hen, kan bevægelsen sættes i gang. Og selvom lønningschecken repræsenterer tryghed på turen, er det ikke nok. Rejsen skal være udviklende og meningsfuld for hver enkelt.

I januar 2013 holdte jeg et foredrag om lederrollen i forandringstider og om det at arbejde for sine medarbejdere. Et kort sammendrag af foredraget er optaget på videoen via Fynsk Erhverv:

[youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=k7iqazQsc1w” autohide=”1″ width=”600″ height=”338″]

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar