Fem vigtige erfaringer fra min erhvervskarriere

Jeg er blevet spurgt, hvad der er de vigtigste ledelseserfaringer, jeg har gjort gennem min karriere i it-virksomheder og teknologivirksomheder, siden jeg som 26-årig blev chef i IBM. En af dem er, at en organisation altid skal være en smule mindre, end den ellers kunne være.

”En organisation skal altid være en smule mindre end, den ellers kunne være. Det gør, at alle bliver bedre til at prioritere tiden. Det gælder især et hovedkvarter, der ikke må blive et sted, hvor man blot skaber arbejde til sig selv. Man skal hele tiden sørge for, at hovedkvarteret arbejder for dem, der er tæt på kunderne. Der må ikke være mere bureaukrati end nødigt. Det må ikke ende med at udpine medarbejderne, men man skal forblive en agil organisation. Og kommer der kriser, er de nemmere at håndtere, fordi du ikke har alt det fedt, som du skal af med. Du undgår slankekure.”

Dette er et uddrag fra artiklen, der er udgivet af Økonomisk Ugebrev, og som du kan læse i sin fulde længde her.

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar